Konwergencja, czyli integracja telefonii IP z aparatem GSM.
Czasy, w których telefon oraz fax były podstawowymi narzędziami do wymiany informacji wewnątrz firmy oraz partnerami handlowymi minęły już bezpowrotnie. Obecnie nowoczesne systemy komunikacyjne w przedsiębiorstwach coraz częściej przyczyniają się do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, gdyż zapewniają m. in. większą mobilność pracownikom.
Z drugiej strony bardzo często zmagamy się z obsługą wielu kanałów komunikacyjnych (mail, instant messaging, telefon komórkowy i stacjonarny, …) i ostatecznie, zniechęceni faktem, że nasz partner nie jest osiągalny via telefon stacjonarny notorycznie komunikujemy się z nim dzwoniąc na telefon komórkowy narażając firmę na koszty.
Wiele firm dostrzegło tę niedogodność i postanowiło zintegrować telefon komórkowy z stacjonarnym systemem telefonicznym. Podczas mojej sesji będę chciał Państwu przybliżyć rozwiązania dostępne właśnie w tym obszarze, opowiem o aplikacjach przekształcających telefon w mobilne biuro i omówię, w jaki sposób środowisko mobilne integruje się ze stacjonarnym systemem telefonicznym.
Każdy z nas dysponuje telefonem komórkowym i warto wiedzieć, jak go można wykorzystać w codziennej pracy. To, że możemy za jego pomocą zadzwonić wszyscy już wiedzą, natomiast jak sprawdzić dostępność współpracownika, wziąć udział w konferencji webowej jadąc w tramwaju, czy też dzwonić taniej za pośrednictwem firmowej centrali PBX jeszcze niewielu ma pojęcie.
Można to zmienić, przychodząc na moją sesję :-)
Maciej Konieczny
Systems Engineer
Cisco Systems Poland
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz